Whitelabeling se stává stále populárnější metodou pro B2B2C aplikace. Vytvoříte aplikaci a umožníte svým klientům dále prodávat pomocí vaší technologie, kterou si vaši klienti "obarví" do svých barev a loga.
Typicky se jedná o
- CRM systémy
- Nástroje pro e-mailový marketing
- ERP systémy pro firmy
- Software pro správu projektů a spolupráci
- E-commerce řešení
- Systémy v logistice
- Platební brány
- Blogovací platformy a správa obsahu (CMS)
- Online rezervační systémy
- Komunitní portály
- Účetní a fakturační software
- Marketingové nástroje
- Analytické platformy
- E-learningové platformy
- Systémy pro správu kurzů,
Whitelabeling není jen funkce
Whitelabeling není jen funkce, kterou do aplikace přidáte. Je to změna přístupu. Navrhujete něco, co vaši klienti budou prodávat dál, pod svým jménem (a svoji reputací)
Pro firmy, které využívají white-labelled platformy je to skvělý způsob, jak se vyhnout vlastnímu vývoji aplikace. Nakoupí si něco, co už někdo udělal a jen tam nahrají svoje logo, barvy a mají (vlastní) aplikaci, kterou můžou ukázat svým klientům.
A zde přichází háček. Koncoví uživatelé si budou myslet, že autory aplikace jsou ty firmy, jejichž logo vidí vlevo nahoře.
- Komu budou volat, když něco nebude fungovat?
- Čí je to problém, když se (omylem) smažou data?
- Kdo by měl dělat technickou podporu?
Na co myslet při návrhu white-label aplikace
Aplikace musí být flexibilní a přizpůsobitelná pro různé značky. Musíte maximálně usnadnit vašim klientům práci v prodeji jejich vlastní instance aplikace a to i v její dlouhodobé správě.
- Flexibilita v brandingu - V designu aplikace by neměl být problém změnit primární a sekundární barvu. Pomoc na čitelnosti textů na různě barevných pozadích.
- Modulární architektura - Ne každá firma bude potřebovat pro své účely všechny moduly, které v aplikaci máte. Usnaďne zobrazování/skrývání jednotlivých modulů.
- Jednoduchá modifikace - To souvisí s předchozím bodem. Každá instance aplikace by měla mít možnost změnit například pořadí zobrazení jednotlivých modulů na dashboardu apod.
- Multijazyčná (technická) podpora - Máte českou aplikaci? Co když koncový zákazník umí jen německy? Vy nemáte přímou kontrolu nad tím, komu to vaši klienti dále ukážou. Buďte připraveni na to, že nemusí umět česky.
- Bezpečnost a soukromí - Vaši klienti budou do aplikace dávat své logo a když se něco stane, tak první na koho se budou koncový uživatelé zlobit, budou oni. U whitelabellingu jde i o to, že firmy vám svěřují vlastní reputaci. Myslete na to.
Ptát se, ptát se, ptát se
Musíte sbírat zpětnou vazbu. Narozdíl od jiných aplikací vy nebudete mít typicky přímý kontakt s koncovými uživateli aplikace. Je tedy více než jinde řešit kontinuální sbírání zpětné vazby.
Vhodné UX metody
- Hloubkové rozhovory
- Continuous Discovery
- Heatmapy a analytika
- Focus groupy
- Persony
- Service Blueprint
Držím palce, ať se to povede :)