Neplýtvejte časem a penězi na vývoj funkcí, které lidi nebudou používat. UX audit vám řekne, jak by měl váš produkt přesně vypadat.
Nesázejte měsíce vývoje na něco, o čem nevíte jestli bude fungovat.
Nejdříve otestujte koncept. UX audit je první krok při redesignu nebo návrhu nového produktu.
V první části proběhne 30-60 min. videohovor, kde se pobavíme o produktu, na který chcete udělat UX audit. Pobavíme se o obchodních cílech produktu a o tom, jak má pomáhat vašemu byznysu.
Naším cílem je v UX auditu zjistit, co se má upravit, aby byly vaše (obchodní) cíle splněny.
Cíl výzkumu: Zjistit jestli se produkt (web/aplikace) lidem dobře používá.
Výzkum má 2 části.
V kvantitativním výzkumu zkoumáme CO se děje. Analyzujeme reálná čísla z měřících nástrojů.
Pokud měřící nástroje nejsou nastavené, tak je nastavíme a za pár týdnů vyhodnotíme výsledky.
V kvalitativním výzkumu zjištujeme PROČ lidé dělají, to co dělají. Odkrýváme potřeby, motivace a pocity při používání produktu.
Uděláme 5-10 uživatelských testování (20-40 min / osobu) s cílovou skupinou, s vašimi uživately, s minulými zákazníky nebo s obchodními partnery.
Z výzkumu získáme poznatky, které zanalyzujeme a navrhneme, jak produkt na základě poznatků upravit.
V první části spolupráce zjistíme CÍLE. V druhé části provedeme výzkum a zjistíme PŘÍLEŽITOSTI, které nás mohou dostat blíže k cílům. Ve třetí části navrhneme konkrétní úpravy - EXPERIMENTY.
Níže je uvedený příklad vizualizovaný pomocí Opportunity Solution Tree diagramu.
Příklad: V analytics vidíte, že z webu chodí málo objednávek. Tak web redesignujeme, ne?
Copywriter přepíše texty, grafik nakreslí novou grafiku, kodér upraví kód, SEO specialista poradí tajný fígl, jak být první na Googlu a je to. 4 měsíce práce. Výsledek? Objednávky pořád nechodí.
Co může být příčinou?
Každý z těchto bodů bude v Google Analytics vypadal stejně, ale řešit se musí úplně jinak. Když nezjistíme, PROČ se to děje, tak nevíme, co máme na webu upravovat. Špatné úpravy webu/aplikace mohou udělat více škody než užitku.
UX audit šetří peníze, čas a významně zvyšuje pravděpodobnost, že úpravy přinesou požadovaný výsledek.
S Honzou jsme spolupracovali na několika projektech, nemůžu si spolupráci vynachválit, Honza chodí na meetingy a cally připravený, píše summary emaily a provede vás celým procesem i když nemáte čas se věnovat detailům a nebo tématu nerozumíte. Naopak naslouchá a dělá si poznámky pokud máte hlubší debatu. Pokud potřebujete analytický přístup, zapracovat na UX a udělat si k tomu náležitý výzkum, tak jste na správném místě.
Honza je absolutní profík. Projekty a svou práci na projektech si umí odřídit naprosto samostatně. Vždy klade dobré otázky a umí navrhnout efektivní řešení. Honza má navíc skvělou vlastnost, že není pouze expertem na UX/UI design, ale má talent i na byznys a produktový consulting. Honza je díky tomu all-around profesionál a vhodný partner do jakéhokoliv projektu, ať už stavíte start-up, nebo jen dílčí službu, web či produkt. Honzu můžu na 100% doporučit a dám za něj ruku do ohně.
Honza mi postavil perfektní web. Tvorba webu je sice náročná, ale pokud spolupracujete s profesionálem jako je Honza, tak je to radost. Nejvíce oceňuji Honzovo zastřešení celého projektu. Nafotil mi fotky. Udělal uživatelský výzkum, obsahovou strategii, grafický návrh, programování i testování.