NPS vs. Reference - Jaký je mezi nimi rozdíl?

Reference a Net Promoter Score (NPS) jsou dvě odlišné metody pro měření úspěšnosti produktů nebo služeb.

Obě ukazují totéž (spokojenost/nespokojenost), ale nejsou úplně stejné.

V čem se liší?

Reference jsou zpětné vazby od zákazníků, kteří již využili produkt nebo službu, a které jsou poskytovány jako podpora pro budoucí zákazníky. Reference mohou být poskytovány písemně, například ve formě recenzí nebo hodnocení na internetu, nebo ústně, například prostřednictvím ústního doporučení od přátel nebo rodiny. Reference jsou často považovány za věrohodné, protože jsou poskytovány od lidí, kteří vlastní zkušenost s produktem nebo službou.

Na referencích je založen portál Heuréka.cz

NPS je metoda měření úspěšnosti, která se zaměřuje na to, jak pravděpodobné je, že zákazníci budou doporučovat produkt nebo službu svým přátelům nebo rodině. NPS se vyjadřuje jako procento zákazníků, kteří jsou velmi pravděpodobní, že by doporučili produkt, odečtené od procenta zákazníků, kteří jsou velmi pravděpodobní, že by ho nedoporučili. NPS se obvykle měří prostřednictvím dotazníku nebo telefonického průzkumu.

Zatímco reference jsou zaměřeny na minulost a jsou založeny na vlastních zkušenostech zákazníků, NPS se zaměřuje na budoucnost a měří pravděpodobnost, že zákazníci budou produkt nebo službu doporučovat ostatním. Obě metody jsou užitečné pro měření úspěšnosti produktů nebo služeb, ale mohou být použity v různých situacích a pro různé účely.

Kdy využít jednotlivé metody?

Reference řešite jednotlivě. jednu po druhé.

Využijete je:

  • U prodeje produktů nebo služeb
  • Abychom ukázali, co o produktu říkají lidé, co ho již vyzkoušeli
  • Když chceme zvýšit důvěryhodnost

NPS použijeme když chceme znát 1 číslo. Jakýsi průměrnou spokojenost s naším produktem/službou

Využívá se:

  • Pro interní účely - např. KPI
  • Pro A/B testování více variant produktu

Zamyšlení na závěr. Jak do toho zapadá hvězdičkové hodnocení ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️?

(Je to něco mezi.)


Chcete další článek? Tady.

Nové články emailem 📧

Snažím se psát 1 článek měsíčně. Když mi na sebe dáte email, tak vám vždycky, když něco napíšu, pošlu emailem odkaz.

Děkuji 😊 Odteď vám budou chodit články do mailu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.