AI je trend, který žádný softwarový produkt nemůže přehlížet. Dříve či později bude AI součástí velkého množství nástrojů a může výrazně zvýšit produktivitu práce.
Podle NNG Group:
- Zákaznická podpora zvládla s AI zvládnout o 13,8% více požadavků za hodinu
- Manageři zvládli napsat o 59% více byznys dokumentů za hodinu
- Programátoři zvládli naprogramovat o 126% kódu na projektech, pokud používali AI.
Průměrné zlepšení bylo 66%. (zdroj)
Většina aplikací, na kterých pracuji, je v B2B sektoru, kde je jednou z klíčových metrik čas/úkon - Za jak dlouho uživatel dosáhne svého cíle. Lidé jsou v práci, používají pracovní nástroje, a čím efektivnější tyto nástroje jsou, tím více toho zvládnou. AI může zvýšit produktivitu každého pracovníka, pokud je správně integrována.
Z praxe vidím tři základní kategorie, jak se využívá AI v B2B aplikacích:
- AI jako našeptávač: Pokud aplikace vyžaduje zadávání vstupů, AI může pomoci uživatelům tak, že na základě několika slov dokáže sepsat celý text.
- Automatické shrnutí: AI může například z přepisu obchodních schůzek udělat shrnutí a vypsat to-do list a další kroky.
- Analýza dat: Pokud používáte tabulky a data, AI může pomoci najít potřebné informace rychleji a efektivněji.
Z mojí praxe a UX metodologie jsme odvodil postup, jakým mohou firmy integrovat AI do produktu, aby to dávalo smysl a pomohlo to uživatelům rychleji dokončit jejich úkol.
Jak integrovat AI do aplikace
1. Zmapujte, co lidé s vaší aplikací dělají (krok po kroku)
K čemu ji využívají? Jak dlouho jim to trvá? Jaké vstupy musí zadat? Jaké očekávají výstupy/oznámení z aplikace? Co se stane, když to zadají dobře a co když špatně? Jak jim můžeme pomoci, aby se vyvarovali chyb? Pro toto mapování můžete využít Customer Journey nebo Service Blueprint, pokud nabízíte nějakou komplexnější službu, která má přesah do offlinu.
2. Analyzujte datové vstupy do aplikace
AI může tyto vstupy zrychlit. Pokud uživatel musí vyplnit nějaké políčko, nejprve v mozku převádí myšlenky na srozumitelný text. Pokud stačí zadat jen pár slov a AI doplní zbytek, výrazně to urychlí proces.
3. Analyzujte datové výstupy z aplikace
Zmapujte jednotlivé obrazovky a zjistěte, jaké informace uživatelé hledají. Uživatelé chtějí rychlé odpovědi na své otázky, ne jen vypsaná data. Jak můžete pomocí AI zrychlit poskytování těchto odpovědí?
4. Brainstorming
Brainstormujte řešení a vytvořte několik prototypů, jak by mohlo vypadat zrychlení datových toků dovnitř a ven z vaší aplikace.
5. Testujte prototypy
Prototypy otestujte alespoň s pěti uživateli z cílové skupiny a provádějte iterace.
Lidé subjektivně hodnotí věci, které jsou rychlejší, jako uživatelsky přívětivější.
Pokud integrujete AI tak, že to urychlí lidem práci, máte vysokou pravděpodobnost, že to bude mít dobré ohlasy.
Zdroje: