Jak do aplikace přidat umělou inteligenci (AI), aby to zlepšilo UX?

AI je trend, který žádný softwarový produkt nemůže přehlížet. Dříve či později bude AI součástí velkého množství nástrojů a může výrazně zvýšit produktivitu práce.

Podle NNG Group:

  • Zákaznická podpora zvládla s AI zvládnout o 13,8% více požadavků za hodinu
  • Manageři zvládli napsat o 59% více byznys dokumentů za hodinu
  • Programátoři zvládli naprogramovat o 126% kódu na projektech, pokud používali AI.

Průměrné zlepšení bylo 66%. (zdroj)

NNG Group - AI Improves Employee Productivity by 66%

Většina aplikací, na kterých pracuji, je v B2B sektoru, kde je jednou z klíčových metrik čas/úkon - Za jak dlouho uživatel dosáhne svého cíle. Lidé jsou v práci, používají pracovní nástroje, a čím efektivnější tyto nástroje jsou, tím více toho zvládnou. AI může zvýšit produktivitu každého pracovníka, pokud je správně integrována.

Z praxe vidím tři základní kategorie, jak se využívá AI v B2B aplikacích:

  • AI jako našeptávač: Pokud aplikace vyžaduje zadávání vstupů, AI může pomoci uživatelům tak, že na základě několika slov dokáže sepsat celý text.
  • Automatické shrnutí: AI může například z přepisu obchodních schůzek udělat shrnutí a vypsat to-do list a další kroky.
  • Analýza dat: Pokud používáte tabulky a data, AI může pomoci najít potřebné informace rychleji a efektivněji.

Z mojí praxe a UX metodologie jsme odvodil postup, jakým mohou firmy integrovat AI do produktu, aby to dávalo smysl a pomohlo to uživatelům rychleji dokončit jejich úkol.

In an office setting, a man is urgently working at his desk, trying to complete a task on time. He looks focused and determined. On his desk, there is a large stopwatch prominently displaying the countdown, emphasizing the theme 'Speed is the king.' The office environment is modern, with computers, papers, and other typical office supplies scattered around. The overall atmosphere conveys a sense of urgency and the importance of speed in completing tasks.

Jak integrovat AI do aplikace

1. Zmapujte, co lidé s vaší aplikací dělají (krok po kroku)

K čemu ji využívají? Jak dlouho jim to trvá? Jaké vstupy musí zadat? Jaké očekávají výstupy/oznámení z aplikace? Co se stane, když to zadají dobře a co když špatně? Jak jim můžeme pomoci, aby se vyvarovali chyb? Pro toto mapování můžete využít Customer Journey nebo Service Blueprint, pokud nabízíte nějakou komplexnější službu, která má přesah do offlinu.

https://www.nngroup.com/articles/service-blueprints-definition/

2. Analyzujte datové vstupy do aplikace

AI může tyto vstupy zrychlit. Pokud uživatel musí vyplnit nějaké políčko, nejprve v mozku převádí myšlenky na srozumitelný text. Pokud stačí zadat jen pár slov a AI doplní zbytek, výrazně to urychlí proces.

A simplified image of a man sitting at a desk, typing on a laptop. Above his head is a lightbulb representing an idea. The idea is connected to the text on the laptop screen with a simple arrow, showing the process of converting ideas into written text. The background is plain, focusing on the man, the lightbulb, the arrow, and the laptop.

3. Analyzujte datové výstupy z aplikace

Zmapujte jednotlivé obrazovky a zjistěte, jaké informace uživatelé hledají. Uživatelé chtějí rychlé odpovědi na své otázky, ne jen vypsaná data. Jak můžete pomocí AI zrychlit poskytování těchto odpovědí?

4. Brainstorming

Brainstormujte řešení a vytvořte několik prototypů, jak by mohlo vypadat zrychlení datových toků dovnitř a ven z vaší aplikace.

5. Testujte prototypy

Prototypy otestujte alespoň s pěti uživateli z cílové skupiny a provádějte iterace.

An image of five people engaged in user testing in a modern office setting. They are sitting around a table with laptops, tablets, and smartphones, each interacting with a different device or software. The group looks focused and collaborative, discussing and taking notes. In the background, there are whiteboards and charts, creating a professional and tech-savvy atmosphere. The overall scene emphasizes teamwork and the process of user testing.

Lidé subjektivně hodnotí věci, které jsou rychlejší, jako uživatelsky přívětivější.

Pokud integrujete AI tak, že to urychlí lidem práci, máte vysokou pravděpodobnost, že to bude mít dobré ohlasy.

Zdroje:

Chcete další článek? Tady.

Nové články emailem 📧

Snažím se psát 1 článek měsíčně. Když mi na sebe dáte email, tak vám vždycky, když něco napíšu, pošlu emailem odkaz.

Děkuji 😊 Odteď vám budou chodit články do mailu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.